رویدادها آرشیو خبر ها
اسرار فرشتگانِ نوظهور بیانكونـــری!

اسرار فرشتگانِ نوظهور بیانكونـــری!

 

هنوز برای بسیاری از طرفداران بیانكونری ناشناخته هستند. تماشای پرتره‌هایی از نمایش‌های چشمگیرشان در لابه‌لای خبرها تنها تصاویری بودند كه در ماه‌های گذشته از آنها در رسانه‌ها به چشم می‌خورد. آرام آرام جلو آمدند و پس از فروكش كردن هیاهوی شكست دراماتیك یووه در لیگ قهرمانان اروپا، وداعِ محزونِ اسطوره‌ و كسب دوگانه قهرمانی درسری A و كوپا ایتالیا، اینك پیشِ چشم جامعه‌ی میلیونی بیانكونری‌ها در سراسر جهان ایستاده‌اند. هرچند قهرمانی تیم فوتبال زنان یوونتوس سه‌گانه قهرمانی سیاه و سفید پوشان در این فصل را تكمیل كرد اما آنها بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به شناخته شدن دارند. به راستی ستارگان نوظهور باشگاه یوونتوس كیستند؟

 

«تیم فوتبال زنان یوونتوسِ تورینو» باشگاهی عادی در سری B لیگ فوتبال زنان ایتالیا بود. تیمی كه هرچند نام یوونتوس؛ سرشناس‌ترین باشگاه شهر تورینو را با خود یدك می‌كشید اما هیچگونه ارتباطی با غول‌های تورین نداشت. وقتی در فصل 2016‐2017 این تیم موفق به حضور در رقابت‌های سری A شد، اتفاق بزرگ بیانكونری‌ها در حوزه فوتبال زنان كلید خورد.

 

وقتی «جوزپه ماروتا» مدیر ورزشی یووه در ماه مِی 2017 در سالن كنفرانس ورزشگاه آلیانتز از تصمیم كادر مدیریتی باشگاه یوونتوس و راه‌اندازی باشگاه فوتبال زنان یوونتوس خبر داد، تنها دو ماه نیاز بود تا این تیم به صورت رسمی تأسیس شود. روز یكم جولای 2017 تبدیل به روزی تاریخی شد كه در آن، باشگاه فوتبال زنان یوونتوس متولد شد.

 

مأموریت بعدی اعطای حكم سرمربیگری این تیم به نام «ریتا گوارینو» سرمربی تورینویی تیم ملی زنان زیر 17 سال ایتالیا بود. سرمربی 47 ساله تیم فوتبال زنان یووه در نخستین سال فعالیت رسمی این تیم و حضور در عالی‌ترین سطح رقابت‌های فوتبال در ایتالیا از میان 12 تیم حاضر در سری Aتنها تیم برشا را رقیب اصلی خود می‌دید. جدال این دو رقیب در نهایت با تساوی در شمارش امتیازها در پایان هفته بیست و دوم همراه بود. به همین خاطر علی‌رغم تفاضل گل بهتر یووه، كمیته برگزاری مسابقات تصمیم به برگزاری دیداری رو در رو برای انتخاب قهرمان گرفت؛ دیداری كه روز گذشته در ورزشگاه سیلویو پیولای شهر نُوارا در حدود یكصد كیلومتری تورینو برگزار شد و زنان سیاه و سپید پوشِ یووه پس از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی (5 بر 4) رقیب سرسخت‌شان را مغلوب كردند تا نخستین حضور رسمی یوونتوس در فوتبال زنان با قهرمانی همراه شود.

 

 

سه چهره شاخص تیم زنان یووه در رقابت‌های این فصل شاید در این سه نام خلاصه شوند: «ریتا گوارینو» سرمربی فوق‌العاده و سرشناس یووه كه با تجربه حضور 12 ساله در كادر فنی تیم ملی زیر 17 سال ایتالیا و انجام یكصد بازی ملی در پست مهاجم، نقش به سزایی در قهرمانی یووه ایفا كرد؛ «باربارا بونان‌سه‌آ» مهاجم ملی‌پوش و 26 ساله یووه كه با به ثمر رساندن 19 گل دومین گلزن برتر این فصل رقابت‌ها شد و تنها دو گل تا «خانم گلی» این رقابت‌ها كم آورد و در نهایت «لااورا جولیانی» سنگربانِ ملی‌پوش و 24 ساله یوونتوس كه پس از چند فصل حضور در فوتبال آلمان و باشگاه‌هایی همچون كلن و فرایبورگ، فصلی استثنایی را به همراه بیانكونری‌ها سپری كرد؛ نمایش‌های كم‌نقصی كه باعث شد دروازه یووه در طول رقابت‌های این فصل تنها 9 بار باز شود تا آماری كم‌نظیر برای باشگاه در تاریخ رقابت‌های فوتبال زنان ایتالیا ثبت شود.

 

كسب 20 پیروزی، 2 شكست، 64 گل زده، 9 گل خورده و صفر تساوی به همراه استفاده از 17 بازیكن ایتالیایی و 5 بازیكن خارجی از كشورهای فنلاند، انگلستان، نروژ و استرالیا از جمله نكات جالب در خصوص تیم فوتبال بانوان یوونتوس در رقابت‌هالی این فصل لیگ فوتبال زنان ایتالیا بود.

 

زنان قدرتمند و تابناكِ باشگاه يوونتوس با اين قهرماني دست به كاري بزرگ زدند و از زمين كوچكِ وينوو در 14 كيلومتري جنوب غربی شهر تورین به تنهايي بر قله فوتبال ايتاليا ايستادند تا در فصل آينده ضمن حضور به عنوان مدافع قهرماني، براي نخستين بار تاريخ باشگاه يوونتوس در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي اروپا نيز به درخشش خود ادامه دهند. آنها روياي كوچك‌شان در ابتداي فصل را همچون گرانبهاترين اسرار نزد خود نگاه داشتند و امروز آن را در معرض ديد و افتخار همگان قرار داده‌اند. حالا مردان و زنان بيانكونري يگانه فاتحين رقابت‌هاي باشگاهي فوتبال در اين كشور هستند و حاكمان بلامنازع فوتبال در سرزمين چكمه‌اي محسوب مي‌شوند. 

 

كانون هواداران باشگاه یوونتوس در ایران، ضمن تبریك به تیم فوتبال زنان یوونتوس در كسب قهرمانی رقابت‌های این فصل سری A، برای درخشش بیشتر این تیم در فصل‌های آتی و علی‌الخصوص رقابت‌های اروپایی آرزوی موفقیت می‌كند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: